Asistenční služby jsou automatickou součástí každého povinného ručení. Jejich význam a využití je však mnohdy podceňováno. Znalost svých asistenčních služeb se vyplatí. Více v našem článku.
Základní asistenční služby jsou součástí každé pojistné smlouvy. Zahrnují:
Všechny tyto služby jsou limitovány smluvně nastavenými limity pojistného plnění. Pojišťovna zaplatí pouze to, co bylo dohodnuto v pojistné smlouvě.
Pokud si připlatíte, můžete využít rozšířené asistenční služby. Ty mohou zahrnovat:
Rozšířené asistenční služby jsou sice dražší, ale nabízí daleko pestřejší nabídku asistenčních služeb a vyšší limity pojistného plnění.
Znalost svých asistenčních služeb se vyplatí. Zejména při cestách do zahraničí je dobré mít u sebe přesné znění smluvních podmínek. Vězte, na co máte nárok a jaké jsou limity pojistného plnění. Zvažte vždy, jaké řešení je v dané situaci pro vás tím nejvýhodnějším.
K dispozici by mělo být asistenční číslo poťovny, které můžete kdykoli zavolat. Dále je dobré mít u sebe elektronickou kopii pojistné smlouvy. Tato dokumentace vám pomůže rychleji zorientovat se v situaci a zjistit, jaké služby vám v daném případě náleží.
Výběr správných asistenčních služeb závisí na vašich potřebách a finančních možnostech. Pokud jste častý řidič, cestujete do zahraničí, nebo si jednoduše chcete být jistí, že budete mít v případě potřeby k dispozici co nejširší spektrum služeb, mohou pro vás být vhodné rozšířené asistenční služby. V opačném případě může postačovat základní balíček.
Při výběru si důkladně prostudujte podmínky pojišťovny a seznámte se s tím, co přesně vámi vybraný balíček zahrnuje. Vždy je lepší předem vědět, na co máte nárok, a vyhnout se tak nepříjemným překvapením.
Asistenční služby jsou služby poskytované pojišťovnou v rámci povinného ručení. Mohou zahrnovat například příjezd a odjezd mechanika na místo nehody/poruchy, práce mechanika na místě, odtah nepojízdného vozidla do nejbližšího servisu a další.
Základní balíček asistenčních služeb typicky zahrnuje příjezd asistenční služby na místo nehody či poruchy, opravu vozidla na místě a odtah nepojízdného vozidla do nejbližšího servisu.
Rozšířený balíček asistenčních služeb může zahrnovat různé další služby, jako například pomoc při vybití autobaterie, ztrátě nebo zlomení klíče od auta, nedostatek pohonných hmot, poškození elektroinstalace zvířaty, organizace odtahu druhého účastníka v případě nehody a další.
Pojistný limit je maximální finanční částka, počet hodin za práci (např. při opravě na místě) nebo počet kilometrů (např. u odtahu vozidla), kterou pojišťovna v rámci asistenčních služeb pokryje.
V případě nehody nebo poruchy vozidla je nejlepší kontaktovat svou pojišťovnu a informovat je o situaci. Oni vás pak provedou procesem využití asistenčních služeb.